كاشت موي مصنوعي تاييد نشده است
پوست
پوست،پوست صورت،روشن شدن پوست،پوست زیبا

كاشت موي مصنوعي تاييد نشده است

كاشت مو

شما هم حتما از اين قبيل آگهي‌ هاي تبليغاتي را بسيار ديده‌ايد كه :

"اگر موي كافي و مناسبي در قسمت پشت‌ سر نداريد و پزشك نمي‌ تواند براي كاشت مو از آن ناحيه مو بردارد و اگر شما را داوطلب مناسبي براي كاشت مو به شمار نمي آورند، به هيچ وجه نگران نباشيد، با كاشت موي مصنوعي مي ‌توانيد جواني و چهره دلخواه خود را به دست آوريد."

بعضي ‌ها طرفدار اين نوع موهاي مصنوعي هستند اما كاشت آن ها عوارضي در پي دارد.

گفتگوي زير را با دكتر نيلفروش ‌زاده متخصص پوست و مو در اين خصوص بخوانيد.

فكر كنم در سال 1970 براي اولين ‌بار موهاي مصنوعي معرفي شدند. آيا كاشت اين موها مورد تاييد است؟

خير. موي مصنوعي محصولي است كه در آسيا و چند كشور اروپايي در دسترس است. در اغلب كشورها اين روش تحريم شده است، زيرا بايد با سوزن مخصوص روي سر كاشته ‌شوند و اين روش از طرف اداره غذا و داروي آمريكا مورد تاييد قرار نگرفته است.

بدن بيشتر بيماران در عمل، مو را به صورت جسم خارجي از بدن دفع مي ‌كند. يكي از مشكلات و عوارض مهم كاشت اين نوع موها، عفونت هاي بسيار گسترده و بدي است كه احتمال بروز آن وجود دارد.

در كاشت موي مصنوعي امكان رشد مو همراه با ساير موها وجود ندارد، (در حالي كه در روش پيوند موي طبيعي اين مشكل را نداريم) و اگر پوست سر نسبت به اين موها واكنش نشان دهد، بايد آن ها را درآورد.

كمي درباره كاشت اين موها توضيح مي ‌دهيد.

موهاي مصنوعي چه از نوع ساختگي مانند "مونواكريليك"، "پلي ‌اكريليك" و "پلي ‌استر" باشد و چه تارهاي طبيعي موي انسان كه اعمالي روي آن انجام شده است، توسط وسيله ‌اي به نام "ايمپلنتر" به ‌وسيله گر‌ه‌ زدن روي سر مستقر مي‌ شوند. ويژگي مثبت اين روش، آساني آن است، به طوري كه مي‌ توان در طول چند روز آن را آموخت. ديگر اين كه بدون خونريزي انجام مي ‌شود و نتيجه ‌كار را بلافاصله مي ‌توان ديد.

اما در مقايسه با كاشت موي طبيعي كه به‌‌ طور‌ معمول از ناحيه پشت‌ سر فرد برداشته مي ‌شود، توانايي رشد را ندارد و نمي‌ توان آن را كوتاه كرد.

نظرات متفاوتي راجع به كاشت اين موها وجود دارد. شما اشاره كرديد اداره دارو و غذاي آمريكا آن را تاييد نكرده. دليلش چه بوده است؟

كاشت مو

بله، اداره غذا و داروي آمريكا در سال 1983 استفاده از آن را رد كرده و اشاره داشته كه اين روش، غيرواقعي و فريب‌ كارانه است و اطلاعات كافي درباره خطرات ناشي از قرار دادن و جايگزيني فيبرهاي مصنوعي مو در اختيار مردم قرار نمي گيرد. استفاده از اين تارها هيچ نتيجه مثبتي براي بهداشت عمومي نداشته و اين تارها موجب بروز بيماري يا صدمات ناشي از ناهماهنگي با بدن انسان مي ‌شوند. همان ‌طور كه گفتم بدن آن را جسم خارجي مي ‌داند و پس مي ‌زند و همچنين به دليل ريختن دوره‌اي تارهاي مو، نياز به جايگزيني مكرر دارد. واكنش‌هاي

آلرژيك

و درماتيت‌هاي شديد، آثار تحريكي، ترس از سرطان‌ زايي بيش تحريكي گرانولوماكولر و تشكيل كيست از عوارض ديگر اين روش است.

با وجود اين، سازندگان اين موهاي مصنوعي در حال تلاش ‌اند و كمپاني ‌هاي بزرگ، محصولات خود را در اروپا و استراليا معرفي مي‌ كنند. آن ها ادعا دارند مطالعاتي كرده اند كه نزديك دويست بيمار را طي دو سال پيگيري كردند و پيشرفت هايي در توليد موها داشتند و عوارض كاهش يافته است. حالا هم در ليست انتظار سازمان غذا و داروي آمريكا هستند تا بتوانند تاييد بگيرند؟

بله، ولي در حال حاضر استفاده از پيوند موهاي مصنوعي در هاله اي از ابهام است و اين موضوع صحت دارد كه به تازگي پيشرفت‌ هايي در اين زمينه داشته اند، اما پژوهش‌هاي علمي اين مطلب را تاييد نمي‌ كند.

به ‌طور كلي پزشكان بايد توجه داشته باشند كه گر چه اين روش آسان است، اما درمان استاندارد و رايجي براي طاسي سر يا ريزش ‌مو محسوب نمي ‌شود.

نكته مهمي كه در آخر دوست دارم توجه شما را به آن جلب كنم اين است كه نبايد اين روش را نوعي جايگزين براي كاشت موي طبيعي در كساني كه موي كافي براي پيوند ندارند، در نظر گرفت.

همچنين اين روش را نبايد قبل از درمان با "ماينوكسيديل" يا "فيناسترايد" استفاده كرد.

مسئوليت اين روش درماني متوجه پزشكي است كه آن را انجام مي ‌دهد و به‌ طور قطع ايشان به موارد قانوني انجام اين عمل واقف هستند.

الهه رضائيان

هفته نامه سلامت



ريزش مو


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پنج شنبه 9 شهريور 1391برچسب:, :: 13:14 :: نويسنده : مرتضی حسینی





فروتل
درباره وبلاگ

پوست،پوست صورت،روشن شدن پوست،پوست زیبا
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پوست و آدرس poost.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 155
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

تماس با ما